SVI SMO MI SIZIF

                                                          Fotografija skinuta sa interneta                              



Teši me, što se ovo o čemu ću pisati, ne odnosi samo na mene. Ima nas puno koji sebe možemo nazvati zajedničkim imenom Sizif. Znamo svi, kako je on prošao, gurajući svoj kamen. Tako prolazimo i svi mi, koji nešto pokušavamo pomeriti s mrtve tačke, a nikako nam ne uspeva.
Pre deset godina, nisam mogla, ili sam bila preskromna, pa nisam želela sebe nazvati piscem. Tada sam objavila prvi roman i smatrala sam nepristojnim, da za sebe kažem „pisac sam“. Danas možda će se nekome i dalje to činiti neskromnim, ali ja za sebe kažem, da jesam pisac. Posle sedmog objavljevnog romana i niza priznanja za svoj rad, eto glasno kažem „pisac sam“. Iskreno mislim da broj objavljenih knjiga, ne čini nekoga piscem, već kvalitet tih romana. Mogu i tu biti spokojna, jer za mene je najveće prznanje kada mi čitaoci, koji su pročitali moje romane, kažu svoje mišljenje. Ukoliko sam za neke od njih mislila da su pristrasni, jer su mi prijatelji, ili rodbina, mnogo je više onih, koji me ni ne poznaju, ali se potrude, da me kontaktiraju, kada pročitaju delo, i pohvale me. To mi je zaista najveće priznanje, ali ipak je potrebno da i mediji umešaju svoje prste u celu priču, jer je poznato da je njihov utcaj veoma značajan. Postoje ljudi, koji nikada neće samostalno odlučiti, koju knjigu da pročitaju, ili koju izložbu da posete, ili bilo kakav događaj, ako ih na to mediji, svojim pisanjem ne uvere. Ne osuđujem ih. Kod nas, ili se to možda meni čini, da je samo kod nas, isti ljudi se vrte u krug, samo menjaju medije, koji će o njima izveštavati. Meni recimo, kao gledaocu, slušaocu, ili čitaocu, nekad dosadi, da se uvek susrećem sa predstavljanjem istih dela, i njihovih stvaralaca. Iskreno, volela bih da nekad u novinama pročitam, ili na televiziji pogledam priču o nekome, ko je potpuno anoniman. Mislim da bez obzira, što većina novinara misli, kako o nepoznatima nema šta da se kaže, bez obzira, koliko je njihov život zanimljiv, oni više vole već proverene i ispričane priče. Neko malo više zagrebe u nekoj svojoj priči, neko malo manje, ali uglavnom se sve svodi na isto.
Nedavno sam prisustvovala jednoj tribini, gde se pričalo, baš o tome koliko su mediji i pojavljivanje u njima, bitni, za jednog umetnika, da bude predstavljen javnosti. Iznela sam i tamo ovaj problem, doduše, bez nekih konkretnih zaključaka prisutni novinari su se složili sa mnom, ali su isto tako slegli ramenima, da je to tako, i da se nikad neće promeniti. Niko nije znao da mi objasni zašto je sve tako, pa se i dalje osećam zakinuta za pravi odgovor. Danas kada neko od novinara želi da vas otkači,  onda vam kaže, da pošaljete mail, a onda kada vam nikad na isti ne odgovori, pravda se činjenicom, da dnevno na njegovu adresu stigne više hiljada mailova, pa je to razlog. Mislim da za takvo ponašanje nema opravdanja, bilo bi kulturnije, da mi neko u lice kaže, da sa mnom ne želi saradnju, nego da me „fino“ laže. Nemam blaži izraz, za takv ponašanje. Ukoliko vam recimo neko od takve vrste novinara, kojim slučajem da broj telefona, budite sigurni, da će uvek za vas biti nedostupan, ili se jednostavno neće javljati na pozive.
Ipak moram na kraju da pohvalim i one retke predstavnike medija i to punim imenom. Televizije „Kopernikus“, „Naša“ „Tv Panonija“, „Tv Art“, radio „Novosti“, radio „202“su za svaku pohvalu. Uvek su spremni, da pozovu čak i one neafirmisane, koji ne iskaču iza svakog ćoška, da najave promocije, da podele knjige svojim slušaocima i gledaocima. Zahvalna sam ovim medijima za pruženu ruku, zahvalna sam, da ne zaboravim i emisiji „A sada Rada“, koji su takođe imali razumevanja, za predstavljanje mene i mog dela. Nije ni ovo mali broj, ali su ovi mediji za mene značajni, jer su veoma profesionalni i na tome im ja skidam kapu. Bilo bi dobro, kada bi se i ostali ugledali na njih, pa da svako od nas svoj „kamen“ uspe dogurati do kraja, gde će i ostati, a neće se vratiti na početak. Želim da napomenem da ne očekujem ja da ljudi o meni prave priču, po svaku cenu. Veoma bih cenila da dobijem bilo kakav odgovor, pa makar i onaj „nama se to ne sviđa“, nego nikakav. Pre nekoliko meseci sam poslala više od trideset mailova, po raznim biblitekama u Srbiji. Niko se nije udostojio da mi odgovori, neki su čak bestidno zatražili da im pošaljem roman, i nikad mi nisu odgovirili, ne znam čak ni da li je stigao do njih. Jedino ko mi je odgovorio, bila je gospođa Andreja Silić Švonja iz „Gradske knjižnice Rijeka“, te gospođa Ivana Salvador, iz GK „Marko Marulić, iz Splita. U oba grada sam imala promociju, i to ću uvek napomenuti, gde budem imala priliku. To se zove, „biti profesionalan“.
Žao mi je zbog svih onih, za koje nisam našla ni jedan valjan razlog da ih pomenem. Nadam se takođe, da će neko od njih pročitati ovaj tekst, i razmisliti, a još se više nadam, da će neko shvatiti, koliko sam u pravu. Možda im neće ni biti važno, šta ja mislim o tome, ali eto ja napisah, pa neka misli ko šta želi. Osvežite medije novim pričama, njihovi autori biće vam zahvalni, gospodo novinari, a možda će i čitaoci, slušaoci i gledaoci voleti da vide, čuju, pročitaju, nešto što nije već viđeno, slušano, pročitano.        





Коментари

  1. Miro, nisam još počela da čitam tvoje knjige, ali to mi je namera. Priča od ljudi koje znam o njima stigla je do mene pre našeg poznanstva. Ovo što si opisala je stanje u glavama ljudi. Ne mogu da objasnim kako se to neko može baviti kulturom, da li kao novinar, kao bibliotekar... a da se prema stvaraocima odnosi na način koji si opisala, ali isto iskustvo imam i ja... kad pokušavam da sa nekom kulturnom ustanovom.

    ОдговориИзбриши
  2. Da vam kažem kao neko ko je iz obe branše... doduše, ni sama za sebe ne kažem da sam pisac, bar ne do sada, ali sam i neko ko i te kako piše. Kao novinar, znam za sve jade ove profesije, iako mi kultura nije bila bliska oblast (moja oblast je nestala a zove se privreda).
    Dakle, kulturna rubrika u novinama ili kulturni deo u TV dnevnicima, vestima i ostalim emisijama ima ograničeni prostor u koji ne može, sve i da novinari to žele, sve one knjige koje se objavljuju.A onda je tu: uređivačka politika, urednici koji imaju jedan pravac, novinari sa svojim idejama i pritiscima od pisaca svakojakih, koji bi da se o njima piše čak i kada to ne zavređujeju... muka jedna. Stavite se u ulogu jednog novinara kojem s eobrati neki pisac o kojem je već pisao, sa preporukkom nekog svog prijatelja koji takođe piše. Šta će jadan, kaže, imaću u vidu, javiću se... i uvek ima preča posla, jer pritiskaju...norma, urednici, pisci, potreba da se bude aktuelan, a taj neko ga zivka, predlaže, traži i na kraju počinje i da se ljuti ... "Vi ste obećali....". Verujte mi, znam za takve primere, nisam ništa izmislila.
    E sad, o onima koji su neodgovorni, neposlovni, nekorektni... o njima nemam reči, nije lepo i nije u redu, ali i među njima ima svakojakih: uistinu neodgovornih, onih koji bi ali ne mogu da stignu, onih koji znaju da neće ništa uraditi ali su, eto, makar uložili napor da budu "fini" i obećaju, onih kojima je došlo da beže od navalice autora koji bi da se o njima piše...
    U suštini, mislim da nema novinara koji ce otvoreno reći: neću, ne mogu, nije vredno za nas, nije aktulno, ne vidimo razlog da o tome pišemo. Koji god da je razlog u pitanju, ipak mislim da nemaju loše namere i samo ne žele da nekoga povrede.
    Štos je, dakle, u uređivačkoj politici medija, a ne novinara samih. Ako on ima zadatak da predstavi tri knjige nedeljno, koga će pre? Mnogo nas je, brate.

    ОдговориИзбриши
  3. Kako se osjećate kad onaj s kim ste planirali provesti ostatak života iznenada kaže da ga brak više niotkuda ne zanima, takva je situacija bila i ja kad sam naišla na bacača uroka zvanog Dr Ajayi, bila sam slomljena srca nekoliko je mjeseci molio mog supruga da se vrati kući, sve moje molbe nisu uzvraćene dok nisam vidio svjedočenje dame koja je opisala kako joj je bacač čarolija dr. Ajayi pomogao da nađe dobro plaćen posao i rekao da je sposoban za druge neka vrsta uroka spusti mu broj: +2347084887094 Uzeo sam broj i poslao čaroliju Caster Dr. Ajayi objasnio je moju situaciju i kako je moj muž iznenada napustio dom rekao mi je zašto je moj suprug napustio dom nakon što je izvršio čaroliju, trebalo mu je samo sedam dana da vratim sreću u svoj život jer sretno živim sa suprugom i čekamo drugo dijete. Ako vam je potrebna pomoć bacača čarolija za bilo kakav životni problem o kojem možete razmišljati, obratite se bacaču čarolija na njegovom Viberu ili WhatsApp broju: +2347084887094 ili e-pošti: drajayi1990@gmail.com

    ОдговориИзбриши
  4. Moje ime je Ivy, želim podijeliti svoje svjedočanstvo sa svijetom. Nikad ne zamišljam da to radim, ali puna sam radosti i želim da i drugi imaju njihovu pomoć. Suprug je napustio mene i našu djecu bez ikakvog objašnjenja, pokušala sam na sve moguće načine da ga vratim kući, ali on se čudno ponašao prema meni, pa čak i zanemarivao djecu. Bio sam frustriran, tražio sam pomoć iz različitih kutova dok nisam vidio post o dr. Ajayiju, bacaču čarolija. Kontaktirao sam bacača čarolija koji mi je rekao što da radim. Uvjeravao me da će napraviti čaroliju i sve će biti dobro u roku od tri dana, ali bio sam sumnjičav, malo sam razmislio prije nego što sam ga napokon ponovno kontaktirao, zajedno smo prošli kroz postupak i na moje iznenađenje čarolija je djelovala i moj suprug vratio se kući i kleknuo moleći za oprost, ali prvi je bio iznenađujući poziv od njega jer nismo razgovarali otprilike godinu dana. Doktor Ajayi zaista je čovjek od riječi, ako imate problema u vezi ili bilo kojem aspektu svog života, obratite se liječniku čarolija dr. Ajayi za trajno rješenje.

    E-adresa: drajayi1990@gmail.com
    Viber / WhatsApp: +2347084887094

    ОдговориИзбриши
  5. Обећавам да ћу ово сведочење поделити по целом свету када ми се дечко врати, а данас се искрено захваљујем ДР ВХИТЕ -у, што је донео радост и срећу мојој вези и мојој породици. Желим да вас обавестим да постоји прави и прави чаробњак. Никада нисам веровала у било шта од овога док нисам изгубила дечка, била ми је потребна помоћ док нисам нашла доктора ВХИТЕ -а, сјајног чаробњака, који ме је бацио љубавном чаролијом и уверио ме да ћу вратити свог дечка за 2 дана након бацајући чаролију, 2 дана касније зазвонио ми је телефон и тако шокантно мој дечко ме није звао последња 3 месеца. Извинио се због сломљеног срца и рекао да је спреман да буде моја кичма до краја живота са мном. Др ВХИТЕ, пустио га је да зна колико га волим и колико га желим. И отворио је очи да замисли колико заједно делимо. Док пишем ово сведочанство, ја сам најсрећнија девојка на свету. Др ВХИТЕ вам такође може помоћи. Пошаљите му е -поруку на: (вигхтмагицмастер@гмаил.цом) или његов ВхатсАпп на +17168691327

    ОдговориИзбриши
  6. Натерао сам свог бившег љубавног партнера да се врати љубави и верује ми више него икада раније. Целог свог живота нисам помислио да би љубавна чаролија могла да врати мог бившег љубавника Мортенссона, све док ме пријатељ није упознао са правом чаролијом, пре него што сам контактирао неке чаролије да ми помогну, али знам да би ми могле помоћи, неке су захтевале још новца док Пратим једноставна упутства из велике љубавне чаролије преко његовог личног ВхатсАпп броја +12162022709 или Вибера +12066713285, успео сам да комуницирам и позовем га и добијем хитну помоћ од њега да повратим љубав и срећу мог брака Дригбиновиа. Свако још увек може да добије исту помоћ од њега данас да поврати изгубљену љубав или обнови прекинуту везу и разведени партнер се може вратити љубави. могуће је јер ми ради у року од 3 дана, мој бивши љубавник ме је звао телефоном да се извини и тренутно обоје живимо заједно у љубави и срећи. такође можете доћи до његове е-поште на doctorigbinovia93@gmail.com Хвала Дригбиновиа на његовим даровитим моћима хвала што сте одвојили време да прочитате моје сведочење?

    ОдговориИзбриши
  7. хвала др. Еллен на услузи коју сте ми учинили. Веома сам узбуђен јер је мој станар коначно исплатио моју двогодишњу кирију. уплатио је новац и сада га нема у мојој кући. Без тебе не бих могао да добијем новац од њега. Судио сам му, али су му дали доста времена да плати дуг, али хвала вам што сте га натерали да га отплати за кратко време. Обећавам да ћу наставити да сведочим онлајн и свуда о вашем моћном делу. Ако имате било који од следећих проблема, контактирајте др. Еллен преко ВхатсАпп-а: +2348106541486
    Е-пошта: ellenspellcaster@gmail.com
    1) неверство
    2) упорни дужници
    3) упорни закупци
    4) неблаговремена отплата кредита
    5) наркоманија
    6) лош сексуални учинак
    7) поновљени абортус
    8) неплодност
    9) Унапређење на послу
    10) магични прстен
    11) Развод
    12) Вратите бившег
    13) Разбијте опсесију
    14) Вратите се на чаролију пошиљаоца
    15) Заштитне чини
    16) Срећни шарм
    17) Чаролије за добитке на лутрији
    18) геј љубавне чаролије
    19) Лезбејске љубавне чаролије Без обзира на ваше проблеме, др Елен ће вам помоћи.
    ВхатсАпп: +2348106541486
    Е-пошта: ellenspellcaster@gmail.com

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови