SRPSKO "BRE" NA SPLITSKI NAČIN
Fotografija Snežana Vulašinović
Meni je uvijek malo papira da kažem sve što
želim reći...Meni je malo ovaj život da kažem sve što mi na srcu leži...
Meni je malo jedan dan da
budem Gost ovog grada...Zato...da mi se ne dogodi amnezija...HVALA TI BEOGRADE
UNAPRIJED ( kopirano sa Fb profila Pietre Fon Tillen ).
Fotografija Snežana Vukašinović
Ovim rečima nas je
večeras u biblioteci Bojić pozdravila splitska pesnikinja Pietra Fon Tillen,
ili Dijana Podrug. Pretpostavljam da je jasno, da su i Pietra i Dijana smeštene
u liku jedne žene. Ne znam ni koja je od njih prava, iskreno mislim posle svega
što sam čula večeras, da su obe na svoj način istinite, jedna drugoj služe
valjda da bi jedna drugu zaštitile od surovog sveta, koji ih okružuje. Jedna je
dama, koja poznaje obe, jednostavno rekla da Pietru ceni, a Dijanu obožava.
Verovatno je to i tačno, jer sam i sama u dva sata, koliko je trajalo druženje
zaključila, kako se iza pseudonima pesimistične Pietre krije jedna sasvim
obična, nežna, a snažna Dijana, koja iz mnoštva razloga, i šibanja života, ne
želi da se potpuno otvori, i pokaže koliko je ranjiva, a onda nesvesno, ili
svesno, nisam sigurna, prospe i poslednji delić svoje duše po tastaturi, ili
papiru, i ogoli sebe, bez ostatka.
Fotografija Snežana Vukašinović
„Kazalište mrtve žene u
živoj pesmi“, je njena prva zbirka, zbog koje se kaže pesnikinja oseća potpuno
ostvareno i srećno, možda po prvi put u svom životu.
Zbirka nije samo njen
prvenac, već i prvenac IK CNP&P, te izdavača Milorada Novakovića. Izdavač
je kratko predstavio sebe i autorku, u nekoliko rečenica, a jedna je bila
dovoljna, da shvatimo, kako su oboje uživali u ovoj saradnji, jer nije teško
raditi sa dobrim „štofom“, onda se obično iskroji dobro „odelo“.
Dva sata neposrednosti,
tako dobro prepoznatljivog dalmatinskog, posebno splitskog šarma, koji ova
predivna mlada žena, nosi u svakom delu svog, kako kaže, a ja se s tim ne
slažem, pesimističkog bića. Sve sam u njoj večeras videla, i patnju, i bol,
zbog nekih preživljenih stvari, zbog kojih je možda i postala pesnik sa tako
snažnim porukama kroz svoje pesme, samo ne taj pesimizam. Naprotiv, kroz stihove,
koji su možda i pisani crnim mastilom, ona nam šalje optimističnu poruku, da se
sve može preživeti i preboleti, ukoliko pronađemo, put, kojim ćemo krenuti.
Svoju tugu, zbog
nerazumevanja, zbog prepreka na koje je nailazila, ona pretače u stihove, plete
od njih najlepšu odoru, spavaćicu, u koju će obući svoj „kćer tugu“, koja je
začeta u njoj veštačkom oplodnjom, kao što i mnogo toga živi u nama, bez imalo
prirodne tvari, i ne možemo od toga da pobegnemo.
Fotografija Snežana Vukašinović
„Kako te nije sram jebat
me u mozak bez oružja“, pita pesnikinja u jednoj svojoj pesmi, tim
prepoznatljivim splitskim dijalektom i gorkim humorom, gde nam ništa ne liči na
psovku, a ipak to jeste. Poručuje nam, da nije znala, kako se postaje pesnik,
te da nas neki događaji okrenu, a neke smrt oživi.
Ono što sam na kraju
poželela, je da nikako ne ostane na ovome, da nastavi, da svoju dušu pretače u
pesme, jer to sjajno radi, i što me je posebno oduševilo, što bez imalo
patetike, pokušava da nam je otvori, i kaže, koliko je puta ta njena duša bila
zgažena i ranjena, a ona je ipak imala snage da o tome peva, priznajući javno
da dok piše svaki put doživi jedan orgazam, koji dugo traje, i koji joj daje
snage, da bude i Pietra i Dijana u isto vreme!
Evala vam obema, da završim
po spliski, kao što je ona nas pozdravila, sa „dobro veče bre Beograde!
Veče su uveličali, sjani
gitaristi Nikola i Goran, pretočivši snagu poezije u note.






Коментари
Постави коментар